System wartości człowieka a minimalizm w konsumpcji

Realizuje zespół badawczy:

  • dr hab. Krzysztof Błoński – (Uniwersytet Szczeciński)
  • dr hab. prof. AJP Jolanta Witek (Akademia Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim)
  • prof. dr hab. Felicjan Bylok (Politechnika Częstochowska)
  • prof. dr hab. Anna Dąbrowska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
  • dr hab. prof. UW Tomasz Zalega (Uniwersytet Warszawski)

Jednym z  trendów w zachowaniach konsumentów nabierających na sile od początków XXI wieku jest dekonsumpcja określana również jako dobrowolna, prostota, minimalizm. Celem badania jest określenie oddziaływania systemu wartości na kształtowanie minimalizmu w konsumpcji, jak i uwzględnienie efektu naśladownictwa społecznego na rozwój tego trendu. Badania jakościowe przeprowadzone z wykorzystaniem pogłębionych wywiadów indywidualnych pozwoliły na zaobserwowanie istnienia powiązań między systemem wartości danego człowieka a działaniami podejmowanymi przez niego w celu świadomego ograniczenie konsumpcji do racjonalnych rozmiarów.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.