Realizuje zespół badawczy:
- dr hab. Krzysztof Błoński – (Uniwersytet Szczeciński)
- dr hab. prof. AJP Jolanta Witek (Akademia Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim)
- prof. dr hab. Felicjan Bylok (Politechnika Częstochowska)
- prof. dr hab. Anna Dąbrowska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- dr hab. prof. UW Tomasz Zalega (Uniwersytet Warszawski)
Jednym z trendów w zachowaniach konsumentów nabierających na sile od początków XXI wieku jest dekonsumpcja określana również jako dobrowolna, prostota, minimalizm. Celem badania jest określenie oddziaływania systemu wartości na kształtowanie minimalizmu w konsumpcji, jak i uwzględnienie efektu naśladownictwa społecznego na rozwój tego trendu. Badania jakościowe przeprowadzone z wykorzystaniem pogłębionych wywiadów indywidualnych pozwoliły na zaobserwowanie istnienia powiązań między systemem wartości danego człowieka a działaniami podejmowanymi przez niego w celu świadomego ograniczenie konsumpcji do racjonalnych rozmiarów.