Koordynator ds. dostępności
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności oraz Zespołu do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, należy w szczególności:
- wykonanie inwentaryzacji (audytów architektonicznych) obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- identyfikacja wymagań osób ze szczególnymi potrzebami;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art.6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez jednostki organizacyjne Akademii im. Jakuba z Paradyża;
- monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie analizy dokumentacji projektowej, obiektów i inwestycji Akademii im. Jakuba z Paradyża pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego;
- przedstawianie Rektorowi Akademii Im. Jakuba z Paradyża bieżących informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych zadań;
- realizacja obowiązków wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848);